FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Płyn do chłodnic należy wymieniać co trzy – cztery lata, w zależności od produktu i zaleceń producenta pojazdu. Jest to ważne, ponieważ dodatki zawarte w chłodziwach stopniowo się degradują. Pomimo, że płyn do chłodnic nadal zachowuje swoją funkcję ochronną przed zamarzaniem, inhibitory korozji z czasem ulegają degradacji i coraz słabiej zabezpieczają układ chłodzenia przed uszkodzeniem.
Płyn do chłodnic z czasem staje się mniej skuteczny. Dlatego zalecamy całkowitą wymianę co trzy – cztery lata. Zdecydowanie zalecamy również czyszczenie układu chłodzenia i całkowitą wymianę płynu przy każdej naprawie układu chłodzenia. Zapobiega to pozostawaniu rdzy i zanieczyszczeń, które mogłyby prowadzić do uszkodzeń układu.

Nie! Koncentrat płynu do chłodnic GLYSANTIN® zawsze musi być rozcieńczony. Nierozcieńczony produkt nie ma wystarczającej zdolności pochłaniania ciepła z silnika, co prowadzi do przegrzania. Może również zamarznąć w zimie. 

Jeśli szukasz produktu do bezpośredniego użycia, wybierz gotowy płyn do chłodnic GLYSANTIN®, który został już wstępnie rozcieńczony w stosunku 50:50.

Podczas wymiany płynu do chłodnic zawsze zalecamy rozcieńczenie koncentratu GLYSANTIN® wodą w stosunku 50:50, w celu uzyskania najlepszej możliwej ochrony przed korozją, przegrzaniem i zamarzaniem. Stężenie powinno wynosić nie mniej niż 33% i nie więcej niż 60%.

Jeśli szukasz produktu do bezpośredniego użycia, wybierz gotowy płyn do chłodnic GLYSANTIN®, który został już wstępnie rozcieńczony w stosunku 50:50.

Zalecamy stosowanie wody demineralizowanej lub destylowanej. Woda z kranu może być stosowana do rozcieńczenia koncentratu płynu do chłodnic, jeśli nie przekracza 3,5 mmol / l (20 stopni niemieckiej twardości wody) lub nie zawiera więcej niż 100 ppm chloru lub siarczanu.

Jeśli szukasz produktu do bezpośredniego użycia, wybierz gotowy płyn do chłodnic GLYSANTIN®, który został już wstępnie rozcieńczony w stosunku 50:50.

Z chemicznego punktu widzenia produkty GLYSANTIN® można mieszać jednak nie zalecamy tego. Każdy produkt zawiera inną kombinację dodatków, które są kompatybilne z różnymi materiałami w układzie chłodzenia. Mieszanie dodatków może pogorszyć ich ogólną wydajność i obniżyć poziom ochrony antykorozyjnej.

Zasadniczo nie zalecamy tego. Skład produktów może się znacznie między sobą różnić, a ich zmieszanie – spowodować utratę właściwości i obniżenie skuteczności działania.

Płyny gotowe GLYSANTIN® są już rozcieńczone wodą w stosunku 50:50. Są przeznaczone do bezpośredniego użycia i nie trzeba ich dodatkowo rozcieńczać.

Tak. Można je mieszać ponieważ jest to ten sam produkt, jeden w formie koncentratu, a drugi rozcieńczony wodą (np. Koncentrat GLYSANTIN® G48® i Płyn gotowy GLYSANTIN® G48®).

Całkowicie spuść płyn do chłodnic i dokładnie przepłucz układ chłodzenia (zalecamy 15% roztwór GLYSANTIN®). Następnie zalej prawidłowy płyn GLYSANTIN® w odpowiednim stężeniu.

Mieszanie różnych lub stosowanie niewłaściwego płynu do chłodnic może spowodować pogorszenie działania inhibitorów, czego skutkiem będzie korozja i uszkodzenie chłodnicy, pompy wodnej, przewodów chłodnicy i uszczelki cylindra. W najgorszym przypadku może to doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Nie, nowsze produkty GLYSANTIN® nie są kompatybilne ze starszymi generacjami silników. Do każdego modelu auta należy zastosować produkt określony na liście orientacyjnej. Jedynym wyjątkiem są samochody produkowane przez Volvo. Volvo Cars przetestowało i potwierdziło zgodność GLYSANTIN® G64® ze starszymi generacjami silników.

Płyn do chłodnic posiadający oficjalną aprobatę producenta pojazdu może być wymieniany w okresie gwarancyjnym bez wpływu na gwarancję. Napełnianie układu chłodzenia płynem, który nie posiada aprobaty, może skutkować utratą gwarancji producenta.

Są to nazwy produktów grupy Volkswagen. Poniżej znajdziesz odpowiedniki GLYSANTIN®:
GLYSANTIN® G48® -> VW G11
GLYSANTIN® G30® -> VW G12 +
GLYSANTIN® G40® -> VW G12 ++

Nie! Ze względu na ciągłe zmiany w technologii budowy silnika absolutnie konieczne jest również dostosowanie technologii płynu do chłodnic. Nie wolno ich między sobą mieszać i nie są ze sobą kompatybilne. Płyn do chłodnic należy stosować zgodnie z technologią budowy silnika pojazdu.

Nowe pojazdy są napełniane płynami do chłodnic posiadającymi oficjalną aprobatę producenta. Można je wymieniać w okresie gwarancyjnym bez wpływu na gwarancję producenta.

Płyny do chłodnic muszą przejść średnio trzydzieści różnych testów, zanim zostaną zatwierdzone przez producenta silników. Są to testy korozji i zgodności z oryginalnymi komponentami układu chłodzenia, ale także testy silnika i pojazdu. Proces ten zajmuje od trzech do pięciu lat i jest bardzo kosztowny. W przypadku jakichkolwiek zmian w formule płynu do chłodnic należy ponownie go powtórzyć.

On average, about 150 litres of coolant are pumped around the cooling system of a car engine each minute. This is even more in commercial vehicles. In doing so, the mixture of water and coolant comes into contact with numerous different materials. Unless the correct engine coolant is selected, the high temperatures and high pressure differences in the system create ideal conditions for corrosion and cavitation. Without any protection, the cooling water can etch deep holes into the metal and damage the cylinder head, cylinder liners and water pump. This can lead to failure of the cooling system and even damage the engine beyond repair. For this reason, vehicle manufacturers have very specific demands on the performance of engine coolants, depending on which materials they come into contact with. GLYSANTIN® has been working in close cooperation with all leading automobile manufacturers for many decades and has developed a suitable product for every engine.

Kolor płynu do chłodnic jest określony w specyfikacji od producenta pojazdów i jest również niewielką, ale ważną częścią oficjalnej aprobaty. Co ważne, nie wolno identyfikować płynu do chłodnic na podstawie samego koloru ponieważ nie określa on właściwości chemicznych i technicznych.

W oryginalnym, zapieczętowanym opakowaniu produkty GLYSANTIN® mają okres przydatności co najmniej trzy lata od daty produkcji. Jego żywotność po wlaniu do układu chłodzenia zależy od specyfikacji producenta pojazdu. Zasadniczo zalecamy wymianę płynu co 3-4 lata.

GLYSANTIN® zawiera glikol etylenowy (etanodiol), który jest szkodliwy w przypadku połknięcia. Z tego powodu płyn zawiera środek zgorzkniający. Niemniej jednak, gdy dojdzie do połknięcia GLYSANTIN®, należy natychmiast zwrócić się po pomoc lekarską i pokazać lekarzowi opakowanie lub etykietę. Należy również unikać kontaktu ze skórą i oczami. GLYSANTIN® należy przechowywać w miejscu niedostępnym dla dzieci i zwierząt domowych. Na opakowaniu zamieszczony jest również numer telefonu alarmowego, pod który w razie wypadku można zadzwonić po dalszą pomoc.

Wszystkie dokumenty możesz znaleźć w sekcji „Dokumenty do pobrania” w menu na stronie.

Data ta określa miesiąc i rok, w którym GLYSANTIN® został wyprodukowany.

Tak, produkty GLYSANTIN® mogą być stosowane w innych branżach, np. do dużych obciążeń (silniki stacjonarne, pociągi, pojazdy terenowe) oraz do zastosowań morskich i wiatrowych. Więcej informacji na ten temat oraz listę aprobat można znaleźć klikając poniższy link:

Pozostałe obszary zastosowań

Do wszystkich motocykli (oprócz BMW) zalecamy płyn do chłodnic GLYSANTIN® G30®. W przypadku motocykli BMW oficjalną aprobatę posiada GLYSANTIN® G48®.

Nie. GLYSANTIN® jest na bazie glikolu monoetylenowego, a nie glikolu propylenowego.

Aby odpowiedzieć na to pytanie, skorzystaj z list aprobat:

Aprobaty

Technologia płynu do chłodnic, który należy zastosować zależy od producenta. Skorzystaj z listy:

Aprobaty

Nie ma ogólnej odpowiedzi na to pytanie. Skorzystaj z listy:

Aprobaty